1. Tutkimus ja empatia
Mitä aiheesta tiedetään? Otamme palvelunne käyttäjät aktiivisesti mukaan, jolloin saatte kehitystyölle kokonaisvaltaisen lähestymisen. Inhimillisyys ja empatia teknologiapohjaisessa palvelukehityksessä voi parantaa merkittävästi vuorovaikutusta ja yhteyttä palvelun käyttäjien ja organisaation välillä. Tämä vaihe esimerkiksi haastatteluiden ja kyselyiden kautta auttaa tunnistamaan ja ymmärtämään, millaista palvelua loppukäyttäjät oikeasti arvostavat.
2. Määrittely ja kartoitus
Mikä on nykytilanne? Varmistamalla oikean ongelman ja tunnistamalla kriittiset ongelmakohdat jo aikaisessa vaiheessa minimoimme riskejä. Aloitamme vanhan palvelun uudistamisen tutkimalla palvelun sen hetkisen tilanteen ja keräämällä tietoa sen kipupisteistä.
3. Ideointi ja ratkaisu
Yhteisen suunnittelun kautta luomme innovaatiota. Eri käyttäjäryhmien mukanaolo on onnistumisen edellytys, jotta saatte uudesta palvelusta aidosti käyttäjiä palvelevan. Tuomalla organisaationne eri asiantuntijat yhteen työpajatyöskentelyssä, murramme siiloja ja mahdollistamme eri näkemysten maksimaalisen hyödyntämisen. Haastamme olettamuksia, ideoimme vaihtoehtoja ja luomme nykyaikaisia ratkaisumalleja yhdessä sidosryhmien kanssa.