Palvelun kehittäminen on hidasta
Verkkopalvelun kehittäminen hidastuu ajan saatossa, johtuen koodin- sekä sovelluksen kompleksisuuden lisääntymisestä.
Ajanmukaisilla uusilla komponenteilla sekä palvelun arkkitehtuurista huolehtimisella saadaan verkkopalvelun kehittämiseen vauhtia.
Palvelu toimii hitaasti
Uudet hienot teknologiat saattavat laittaa palvelusi polvilleen, jolloin tökkivä palvelu antaa huonon kuvan palvelustasi.
Kun palvelinkapasiteetti on suunniteltu vastaamaan palvelun tarpeita, se kestää isommankin määrän yhtäaikaisia käyttäjiä.
Huono käyttäjäkokemus
Huono käyttökokemus voi aiheuttaa harmaita hiuksia käyttäjille ja näkyy poistuvana asiakasvirtana verkkopalvelustasi.
Kun palvelu on suunniteltu oikein, löytää käyttäjä sieltä tarvitsemansa toiminnot luontevasti ilman käyttöohjeita.
Palvelu ei ole mobiiliystävällinen
Mobiilikäyttäjällä on erilaiset tarpeet kuin tietokoneen käyttäjällä.
Kun palvelusi on rakennettu oikein, sitä voidaan kaikilla päätelaitteilla ja käyttäjät kutsuvat mielellään myös ystäviään palvelun pariin.
Olethan varmistanut myös verkkopalvelusi saavutettavuuden?
Palvelun tietoturva on vaarantunut
Palvelun sekä sen sisältämien tietojen suojaus kuuluu nykyaikaisen verkkopalvelun vakiovarustuksiin.
Sovelluksista sekä sen komponenteista löytyy jatkuvasti tietoturvahaavoittuvuuksia, jonka takia niitä kannattaa aktiivisesti päivittää.
Palvelinta ei ole päivitetty
Verkkopalvelusi ja sen palvelin vaatii aina järjestelmällistä huolenpitoa.
Tärkeää palveluasi kannattaa päivittää aktiivisesti.
Palvelun toimintaa kannattaa myös monitoroida, jolla varmistutaan, että palvelu on aina toiminnassa.